Prípravky pre aretáciu a časovanie motora
V tejto sekcii nájdete prípravky pre aretáciu a časovanie motora, skrátene povedané aretačné prípravky. Tie patria k základnému vybaveniu každého autoservisu a automechanik sa bez nich nezaobíde. Naša ponuka obsahuje prípravky pre najrozšírenejšie značky áut - napríklad BMW , Ford , Mercedes-Benz , Opel , všetky značky koncernu Volkswagen a pod., Na želanie vám ale zaistíme aj pomôcky pre menej rozšírené značky, ako napríklad Alfa Romeo alebo Saab. Aretačné prípravky sú vám k dispozícii buď v ucelených sadách, alebo jednotlivo pre konkrétnu motorizáciu.
Vzhľadom k spolupráci mnohých automobiliek môže tiež jedna sada pasovať na motory viacerých značiek. Pri vyberaní správneho kusu sa treba riadiť kódom motora - počas výrobného cyklu môžu byť aj na prvý pohľad rovnaké pohonné jednotky v detailoch odlišné.
Ponúkame vám tiež aj ďalšie prípravky na rozvody motora . U nás si určite vyberiete.
- Alfa Romeo
- BMW
- Fiat
- Ford
- Land Rover, Jaguar
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Nissan
- Opel
- Peugeot, Citroen
- Porsche
- Renault
- VW koncern (VW, Audi, Škoda, Seat)
- Volvo
- Ostatná aretácia / Časovanie
Najpredávanejšie
Upevňovacie prvky (tzv. domčeky) pre vačkové hriadele benzínových motorov 1.4 a 1.6 16V vo vozidlách Alfa Romeo. Nástroj sa používa pri opravách a nastavovaní elektroinštalácie...
Upevňovacie prvky (tzv. domčeky) pre vačkové hriadele benzínových motorov 2,0 JTS 20V vo vozidlách Alfa Romeo. Nástroj sa používa pri opravách a nastavovaní elektroinštalácie...
Produkty na časovanie dieselových motorov 1.6, 1.9, 2.0 a 2.4 l vo vozidlách Alfa Romeo, Fiat, GM (Chrysler, Jeep, Opel/Vauxhall) a Lancia, sada 5 dielov. Používa sa na výmenu...
Mazivá vačkových hriadeľov pre viacvalcové benzínové motory vozidiel Audi a Volkswagen. Špecifikované na blokovanie vačkových hriadeľov počas servisných prác na motore. ...
TwinAir turbo 0,9 l benzínové motory s rozvodovou reťazou, vo vozidlách Alfa Romeo, Fiat a Lancia, osadené v plastovej kazete - BGS technic 8815 Používa sa na...
Rozvody benzínových motorov BMW radu N42, N46 a N46T, sada 7 dielov. Používa sa na zmeny a nastavenie časovania v benzínových pohonných jednotkách BMW 1.8 a 2.0 16V DOHC so...
Súprava na montáž zážihových motorov 1,6 l s rozvodovou reťazou vo vozidlách Mini, sada 6 dielov. Používajú sa napr. pri výmene tesnení hlavy valcov, montáži a demontáži...
Aretánový prípravok zotrvačníka pre ázijské vozidlá Hyundai a Kia, 1.0-2.7 benzín a 2.0-2.2 diesel, modelové roky 2007 až 2018. Určené na blokovanie zotrvačníka...
Aretušéry pre benzínové motory BMW radu N51, N52, N53 a N54. Nástroje používané pri servisných prácach na časovaní motora: montáž a demontáž vačkových hriadeľov (tzv. vačiek),...
Aretušéry pre benzínové motory 1.8 16v a 2.0 16v vo vozidlách Citroën a Peugeot, sada 3 dielov. Špecifikované pre staršie, ale stále rozšírené radové 4-valcové motory so 4...
Aretušéry pre benzínové motory 1.0 a 1.2 VVT Peugeot a Citroën, sada 2 dielov. Používa sa pri blokovaní (nastavovaní) vačkového hriadeľa (nazývaného vačka) alebo kľukového...
Aretor pre motory Fiat, Ford, Honda, Lancia s benzínovými (benzínovými) motormi 1.2 8V EVO1. ako OEM 1870823000 Kódy motorov:
Aretor pre motory Fiat, Ford, Honda, Lancia s benzínovými (benzínovými) motormi 1.2 8V EVO2. ako OEM 2000004000 Kódy motorov:...
Súprava na časovanie benzínových motorov Fiat a Lancia 1,6 16V, sada 3 dielov. Špecifikované pre benzínové motory s preplňovaním turbodúchadlom (turbo) aj atmosférickým...
Sada 4 kusov prípravkov na časovanie benzínového motora Ford 1.6 EcoBoost Špecifikované na výmenu rozvodového remeňa a iné servisné práce na motore. Možno použiť aj na...
Dohrievače rozvodov benzínových preplňovaných (turbo) motorov značky Ford a Mazda. Špecifikované pre motory s rozvodovou reťazou. Kódy motorov:...
Súprava na časovanie motora Ford 2.0 EcoBoost, sada 7 dielov. Špecifikované na blokovanie - zaistenie vačkových a kľukových hriadeľov na prácu na komponentoch bez rizika...
Súprava na rozvody benzínového motora 16V, sada 4 dielov. Špecifikované pre 16V zážihové hnacie agregáty 1.25, 1.4, 1.6, 1.7, 1.8, 2.0 a 2.3 vo vozidlách Ford (Zetec), Mazda a...
Maznice rozdeľovača, pre benzínové a naftové motory Mazda a Ford, sada 9 dielov. Používa sa na výmenu rozvodového remeňa a reťaze a na iné časovacie práce. ...
Súprava na časovanie benzínových motorov Jaguar, Land Rover a Range Rover do roku 2010, sada 4 dielov so skrutkami. Špeciálny nástroj určený na blokovanie rozvodových reťazí...
Arethatcher pre benzínové motory Renault, Nissan a Mazda. Špecifikované na zabezpečenie remenice kolesa vačkového hriadeľa (tzv. vačky) pri demontáži stredových skrutiek alebo...
Arektifikačné prípravky pre benzínové preplňované - turbodúchadlové motory Alfa Romeo a Lancia 1,75 TBi a 1,75 DI Turbo Jet. Kódy motorov: 1.75 DI Turbo Jet: 939B1.000...
Aretánové časovacie prípravky pre zážihové zapaľovanie - benzínové motory TwinAir turbo 0,9 l, s rozvodovou reťazou. Táto súprava sa používa na zablokovanie kľukového...
Arektifikácia pre benzínové motory 1.4, 1.6 a 1.8 16V vo vozidlách Opel, Alfa Romeo, Fiat, Chevrolet a SAAB, sada 7 dielov. Špeciálne náradie určené na nastavenie a výmenu...
Arektické produkty pre benzínové motory MultiAir s objemom 1,4 litra (s variabilným časovaním a zdvihom ventilov) vozidiel FCA (Fiat-Chrysler). Špecifikované pre motory od roku...
Sady tesnení pre 3.0 TFSI, 2.8 FSI a 3.2 FSI (VAG/Porsche), sada 3 dielov. Špecifikované pre vozidlá Audi, Porsche a Volkswagen so 6-valcovými benzínovými (benzínovými)...
Mazivá pre benzínové motory 1.2 GDI PureTech vo vozidlách Opel, Toyota a PSA (Citroën a Peugeot), osadené v penovej podložke - BGS technic 74401 Táto súprava sa používa na...
Kryt plniaceho hrdla oleja motora Fiat s okrúhlym uzáverom plniaceho hrdla oleja. Nástroje na blokovanie vačkového hriadeľa (tzv. vačka) a blokovanie rozvodového kolesa....
Zadržiavače časovania benzínových a naftových motorov Ford a Volvo, osadené v penovej podložke - BGS technic 9738 Špeciálne nástroje používané na nastavenie kľukového a...
Aretické produkty pre Opel 1.0 a 1.4 l, sada 3 dielov v penovej podložke - BGS technic 6686 Nástroje používané na kontrolu a nastavenie časovania motora pri výmene...
Aretaily pre benzínové - zážihové motory Opel SIDI. Špecifikované pre pohonné jednotky Opel 1,6 l SIDI turbo ecoFLEX s priamym vstrekovaním (systém priameho vstrekovania...
Rozvody benzínových motorov Renault a Volvo, sada 5 dielov. Špecifikované pre staršie vozidlá Renault (1996-2001) a Volvo (1992-2005). Kódy motorov: -Laguna: 2.0 16v,...
Rozdeľovač pre atmosférické a preplňované 6-valcové benzínové motory BMW radu N51, N52, N53, N54 a N55, sada v plastovom puzdre - BGS technic 70111 Väčšia súprava, ktorá sa...
Nástroj na blokovanie rozvodov benzínového motora BMW radu N43, sada 7 dielov. Špecifikované pre benzínové motory 1,6 a 2,0 l 16V so štyrmi valcami a dvoma vačkovými hriadeľmi....
Produkty pre benzínové motory 1.0 a 1.2 VTi vozidiel Opel, Toyota a PSA (Peugeot, Citroën a DS Automobiles), osadené v penovej podložke - BGS technic 8978 Špeciálne...
Aretačné prípravky: potrebné vybavenie na opravu rozvodov motora
Špeciálne prípravky pre aretáciu a časovanie motora majú medzi autoservisním vybavením osobitné postavenie. Bez nich by značná časť opráv pohonných jednotiek áut nebola možná buď vôbec, alebo len zložito a s neistým výsledkom. Ich kúpa je tak pre automechanikov viacmenej nutnosť.
Princíp funkcie týchto prípravkov je pritom pomerne jednoduchý. Slúži na zabezpečenie, teda aretovania vačkových hriadeľov či častí rozvodov. Menujme napríklad rozvodové kolesá, zotrvačníky, kľukové hriadele atď. Pokiaľ je napríklad nutné meniť na vozidle rozvodový remeň, reťaz (mylné je stále ešte rozšírené pravidlo, že reťaz býva takzvane bezúdržbový - môže sa napríklad vyťahať) alebo čerpadlo, je nutné rozvody ešte pred začatím prác takto zafixovať. Cieľom aretovania rozvodov je zabezpečiť, aby boli všetky dôležité súčasti motora vzájomne v správnej polohe - jednoducho povedané, aby boli vzájomne synchronizované tak, ako majú byť.
Opomenutie tohto kroku môže mať za následok nemálo problémov. V lepšom prípade motor skrátka nenaštartuje, a ak áno, bude jeho chod problematický. Prejavuje sa predovšetkým kolísaním voľnobežných otáčok spojeným so zníženým výkonom a zvýšenou spotrebou paliva, vysokú dymivosťou pod. Potom je potrebné motor znovu pracne nastaviť, čo však zbytočne vyžaduje ďalší čas a vybavenie.
V krajnom prípade však môže rozhodené časovanie vyústiť až v takzvanej "počkanie sa" motora, ktoré býva nezriedka fatálne. V takom prípade sa piest zrazí s ventilom . Obe súčasti sa následne poškodí (ventilu sa ohýba driek, zatiaľ čo piest má prerazené či inak poškodené dno). Okrem týchto dvoch súčastí potom vznikajú škody aj na ďalších súčastiach motora, napríklad na ojnici, hlave motora a pod. Cena opravy takto poničené pohonnej jednotky býva v rádoch desaťtisícov až státisícov korún, nezriedka je ale motor poškodený natoľko vážne, že sa jeho oprava skrátka nevyplatí. Zvlášť v prípade starších vozidiel, kde by sa oprava vzhľadom k cene už nevyplatila, to môže mať za následok aj koniec autá. Pôvodne relatívne banálne výmena niektorej zo súčastí rozvodov tak môže mať nedozerné následky.
Investície do aretačného prípravku teda rozhodne nepredstavuje vyhodené peniaze. Naopak, vracia sa veľmi rýchlo.
Podobne dôležité je pre chod motora správne nastavené a funkčné zapaľovania alebo žeravenia . Aj týmto častiam preto odporúčame venovať pozornosť.